Lawless je samo jos jedan primer u nizu, loseg americkog filma, koji nam i dalje govori da je americka produkcija u ovom momentu na dosta nizem mestu u sistemu vrednosti i kvaliteta nego li filmovi koji se snimaju u Evropi. Bezakonje je totalno prosecan film a u nekim segmentima i ispod proseka. John Hillcoat je samo jos jedan od prekobrojnih reditelja koji svoj posao, radi tehnoloski i skolski odlicno, ali samo to i nista vise.

Nick Cave, jedan od najboljih muzickih tekstopisaca ikada, je jos jednom pokazao da moze da napise osrednji scenario. Cave je pisao pricu po knjizi Matt Bondurant-a, ciji je deda bio jedan od glavnih aktera u filmu.

Radnja se odvija u uvek zanimljivom podneblju americke istorije u oblasti Franklin, Virginia. Doba depresije i vreme prohibicije. U to vreme, da se podsetimo, u Americi je bilo ilegalno da se trguje alkoholom. Film je korstio dramaturgiju i osnovu starih vesterna. Tri brata, Forrest (Tom Hardy), Howard (Jason Clarke) and Jack (Shia LaBeouf) Bondurant su jedni od najvecih trgovaca alkoholnih pica u vreme prohibicije. Odmah saznajemo i za mit, a to je da su neunistivi. U toku filma, Forest ce nam pokazati i zasto. Dok su Forrest i Howard malo krupniji, Jack je mrsav i najmladji brat, i kao po obicaju u mnogim filmovima zapadnog sveta, on je narator filma. Jack Bondurant je klasicni glupav decko koji hoce da se pokaze pred bracom i ostalim svetom. Njegov san je da preuzme posao. Decko bez mozga u toku filma ima veliku kolicinu srece i malo hrabrosti, sto je dovoljno da svojom mediokritetskom pojavom, zauzme centralnu figuru u filmu.

Jack Bondurant hero

Film je opravdao svoj naziv. U to vreme je izgleda bilo previse nesposobnih policajaca. Charlie Rakes, koji je inace zamenik necijeg tuzioca, se pojavljuje na pocetku filma, i svojom krhkom pojavom, malo neuctivosti i malenim pistoljem, zastrasuje sve i svima uteruje strah u kosti. Da ne bi ostalo samo na tome, on periodicno, obicno sam, ubija one koja ga ne slusaju.

Triler sa velikom kolicinom krvi, i masakra na sve strane. Pije se iz tegli koji nasi ljudi uglavnom koriste za zimnicu, i to izgleda u pojedinim momentima smesno i odvratno. Ispada kao da u to vreme, nisu imali bolje flase da natoce rakiju. Film skoro bez ikakve atmosfere i prica koja se dostojno vodi. Jedina svetla tacka filma, je jako dobro odlumljena uloga, negativca, od strane Guy Pearce-a. Isto tako glumci ne odgovaraju mnogo onim portretima sa fotografije, koja se prikazuje na kraju filma. Bondurant brothers su bili dosta mrsaviji, sto i samo vreme depresije sugerise.

Filmskoj produkciji u Americi treba jos puno da dostigne nivo stila i umetnosti koji krasi evropsku kinematografiju u poslednjim decenijama.