Priroda postaje krhka, kiša postaje kiselina. Dekartov san o svetu kao savršenoj masini. Atomi se uglavnom sastoje od praznog prostora. Sve subatomske čestice, elektroni, protoni, neutroni ce manifestirati ovo čudno postojanje između potencijalnosti i stvarnosti. Na subatomskoj razini, nema čvrstih predmeta. Odnos između vremena i visine tona, stvara melodiju. Svi smo delovi jedne nerazdvojne mreže odnosa.

Američki političar posećuje prijatelja, pesnika, u Francuskoj. Zajedno odlaze da lutaju i obilaze ruralne delove zemlje. Šetajući  tako srednjovjekovnim ostrvom i zamkom, i raspravljajući o svojim životnim filozofijama, susreću Sonju, naučnika u pustinji, koja se pridružuje njihovom razgovoru. Njih dvojica slušaju njene ideje i razgovaraju o tome kako se njene misli mogu uklopiti u njihovom zivotu, političara i pesnika. Film se zasniva na Galileovom delu “Dijalog o sistemima sveta” iz 17. veka (Kod nas je prevedena kao “Dijalog o dva glavna sistema sveta”), u kojem tri osobe u Veneciji upoređuju svoje vizije svemira.

tri osobe pricaju

Film u osnovi predstavlja filozofski razgovor troje inteligentnih ljudi, u kojem je svako stručnjak u svojoj oblasti, a to su politika, fizika i poezija. Oni vode raspravu o dominantnoj paradigmi moderne kulture i o tome kako je ona ograničena kada pokušava da reši svetske probleme. Metafizički razgovori su odlično spakovani u skoro pa dokumentarnoj formi. Film se većinom oslanja na dijalog. Mindwalk je delo za strastvene filozofe i analitičare. Ako vas zanima biologija, fizika i nauka, ovo je pravi izbor. I da, sigurno imate nekog u društvu koji ne prestaje da prica, sa dosta niskom empatijom i socijanom inteligencijom. Bilo bi zanimljivo film videti kao radio dramu ili predstavu.