P

ored naucne potvrde psihoza (najvisi stadijum poremecaja licnosti) koje se javljaju u stvarnom zivotu, postoji jedan krajnje redak oblik kojim se, pre svega, operise na teorijskom nivou, a cija bi definicija, opisno,mogla da glasi ovako: “Cepanje licnosti uz poremecenu identifikaciju”.

Ova ideja je posluzila kao inspiracija mnogim znacajnim filmskim autorima koji su u oblasti psiholoskog horora i trilera napravili dela koja ne samo da imaju kultni status, vec predstavljaju istinske filmske klasike. Pomenucemo samo neke od autora i njihove filmove koji su na najoriginalniji nacin etablirali ovu vrstu “filmske psihoze” – “PSYCHO”, Alfreda Hickoka (Alfred Hitchcock) iz 1960.god. ; “The Tenant”, Romana Polanskog (Roman Polanski) iz 1976 god. ; “Dressed to Kill”, Brajana De Palme (Brian De Palma) iz 1980.god. i dr.

“MY BLOODY VALENTINE” je, u tom smislu, ortodoksni primer krajnje neinventivnog i loseg rimejka (originalni “MY BLOODY VALENTINE” iz 1981.god. i sam spada u prosecno sleser ostvarenje) koji se ni u jednom kadru nije potrudio da, makar iz pijeteta prema svom prethodniku, unese nesto sveze krvi. Umesto toga, dobili smo jedan katastrofalno anemican “neosleser” koji “proliva” krv, uglavnom, kad ne treba.

YouTube Preview Image

Nakon uvodne scene masakra, bez zrnca saspensa, koja je pre iritantan napad na cula gledalaca nego smisleno izazivanje strave, svakom postaje jasno u kom ce pravcu ici film. Problem je u tome sto, ako se osvrnemo na uvodni deo teksta, film postaje na krajnje bestijalan nacin predvidiv, da u potpunosti postaje jasno da je celukupna filmska ekipa najpsihoticniji faktor u celoj prici.

Pored izrazito lose rezije koja ni ujednom trenutku nije imala u vidu da, s obzirom na ono sto se desava, likove obogati nuznom emocionalnom napetoscu, kako je to znalacki primenjeno u “HIGH TENSION”, Aleksandra Aze (Alexandre Aja) iz 2003. god., ovde imamo jedno besmisleno redjanje leseva. Doticni ubica se neopazeno pojavljuje i u prodavnici, i u motelu, i u kuci,i to u meri koja film cini apsolutno nepodnosljivim za gledanje.

Prema tome, ako ste pravi ljubitelj filmova o psiho-ubicama, moj savet vam je da se umesto “mog krvavog dana zaljubljenih” ponosno vratite na proverenu “noc vestica” i istinski dozivite filmsku stravu.