Picnic at Hanging Rock (1975) ili Piknik kod visece stene je jedan od najboljih filmova Peter Wiera, iz one faze dok je bio jos u Australiji. Krajnje neobican mistery film. Iako, vecina koja je ogledala film, misli da je film radjen po istinitom dogadjaju, to nije tacno. Film i knjiga su plod imaginacije. Mada stene pod nazivom “Hanging rock” ipak postoji i nalazi se u Australiji u oblast zvana Central Viktorija. Ove stene su veoma ispirativne za umetnike, i pored filma i knjige Joan Lindsay nastale su jos neke publikacije posle ovih medija, jer su ljudi hteli da znaju sta se to desilo sa devojkama. Zahtevali su objasnjenje. Yvonne Rousseau je 1980 napisala knjigu “The Murders at Hanging Rock” Ubistva u Hanging Rocku, i dala moguce objasnjenje ove misterija, to jest nekoliko mogucnosti. 1987. obajvljuje se jos jedna knjiga pod nazivom  “The Secret of Hanging Rock” Tajna Visece Stene.

Kao sto mozete procitati iz tematike samog filma, saznajete da neke devojke zajedno sa njihovim staresinom treba da nestanu blizu mesta zvanom “Hanging Rock. Film pocinje i one se spremaju na izlet. Sad nije toliko vazno ko ce da nestane od njih, ni kad, vec kako za zasto. To su odgovori koji se traze. Priroda je primitivna, ona je najjednostavnija zivotinja.

Film je uradjen tako da scene predstavljaju raskosnost u lepoti prirode, pod odredjenim misterioznim i horor elementima. Jako zanimljivo izvodjenje Piter Wira. Preslikana atmosfera iz knjige. Anne-Louise Lambert je odlicna izbor za glavnu zensku ulogu.  Sto je isto zanimljivo, sve se dogadja na dan ljubavi. Valentin day.Svi satovi staju u 12:05. Magnetno polje mozda?Ono sto je jos zanimljivo je cinjenica da su se svi akteri ovog filma, barem jos jednom vratili na lokaciju snimano, to jest na mesto Visece stene.

Glavna junakinja u jednom trenutku kaze: “Ono sta vidimo i ono sta pretpostavljamo da je moze biti nista drugo go san, san u snu” sto malo podseca na film Inception.

Fizika, misterija, nadrealno, neobicna prica misterije nestanka, priroda vs civilacija,  odlicna vezba imaginacije, slagalica kojoj nedostaje jedna mali deo ali najbitniji, uz lepu pesmu Edgara Alana Poa:

A Dream Within a Dream

by Edgar Allan Poe

Take this kiss upon the brow!