Film čiji dobar deo čini dramatičan dijalog mnogima bi mogao da se učini kao dvočasovno dosađivanje. Nasuprot tome The Social Network opravdava svaki minut gledanja, u mnogim situacijama osetićete se kao da ste tamo sa glavnim akterima. Da sve bude tako potrudili su se scenarista Aaron Sorkin koji je odlično prilagodio knjigu Bena Mezricha i režiser David Fincher kome je ovo sigurno jedan od boljih naslova. Tri dobijena oskara i mnoštvo nominacija samo dodatno potvrđuju da je u pitanju štivo vredno vaše pažnje.

Srž filma čine krajnje realistične dramatične situacije potkrepljene glumom kojoj se nema šta prigovoriti. Mada pominjanje Justina Timberlakea u samoj glumačkoj postavi može izazvati na početku filma pravu skepsu kod gledalaca to se ovom slučaju nije desilo, ulogu je prihvatio na pravi način i zaista bi ste pomislili da je u pitanju osnivač Nepstera.

Glavni glumački dvojac čine Jesse Eisenberg u ulozi samog tvorca Facebooka Marka Zuckerberga i Andrew Garfield u ulozi njegovog kolege i najboljeg prijatelja Eduardoa Saverina. Kompletan dijalog u filmu se vodi oko njih dvojice dok se ostali više ili manje poznati učesnici uključuju kao pristalice jedne ili druge strane. Tu posebno treba pomenuti blizance, braću Winklevoss, koje glumi samo jedan glumac Armie Hammer, ali toliko dobro da su u filmu to potpuno dve karakterno različite osobe.

Ceo film prati umrežena hronologija u kojoj vrednost kompanije raste sa vremenom dok se međuljudski odnosi postepeno pogoršavaju što je dosta u vezi i sa svakodnevnim životom.    U svakom slučaju slogan samog filma je sasvim istinit, 500 miliona prijatelja će zasigurno prouzrokovati i par neprijatelja.

Sasa Slavkovic
Gradjevinski fakultet. Animirani filmovi.