Brian Sweeney Fitzgerald je neobican covek, koji je veoma odlucan u svojoj nameri da podigne operu usred dzungle. Jedan od najboljih filmova Werner Herzoga. Uloge: Klaus Kinski i Claudia Cardinale. Klasik.

Brian je ekscentrican covek sa raznim vizijama. Zivi u neobicnoj kucici sa domorocima Amazona. On je veoma uspesan poslovan covek koji ima nekoliko opsesija. Jedna od tih je njegova velika strast za operom i to mozemo videti vec u uvodnim kadrovima, kada on sa svojom srodnom dusom, prelazi 1200 milja, u malim camcem duz Amazona, da bi stigao na vreme i cuo Enrica Carusa, cuvenog operskog tenora. Kasnije on iznosi svoju ideju Enriku, da sagradi operu usred Peruanske dzungle.

U vezi sa ovim filmom ima dosta zanimljivosti. Problematicni karakter i ispadi Kinskog i tezina snimanja pojedinih scena su pravili probleme genijalnom reditelju, koji je vec unapred zacrtao da ovaj film mora biti uradjen bez obzira na sve poteskoce. Inace Kinski je bio savrsen za ovu ulogu. Kinski je bio treca zamena za glavnu ulogu. Pre njega su bili Jason Robards i Mick Jagger. A pre njih uloga je bila ponudjena Jack Nicholsonu. Hercog je unistio sve snimke sa njima, jer je uopste poznato da to radi posle svakog filma, unisti sve kopije snimljenog materijala.  Zanimljivo je da postoji i dokumentarni film o snimanju ovog filma. Naslov je “Burden of Dreams”. Film je izasao iste godine, a tagline ovog filma je “Dokumentarac o haoticnoj produkciji Wernera Hercoga, epskog filma “Fitzcarraldo”.

“Ova crkva je zatvorena od danasnjeg dana, sve dok ovo mesto, grad, ne bude imalo svoju sopstvenu operu”

Ima jos jedan dokumentarac Wernera Hercoga, u kojem mozete videti neke scene sa snimanja ovog filma. Film se zove “ My Best Fiend – Klaus Kinski “. Film pokazuje veoma cudno prijateljstvo izmedju Wernera Herzoga i Kinskog. Kinski je bio krajnje kontradiktorna osoba sa mnostvo vrlina, mana i talenta. Neki ga smatraju najboljem glumcem svih vremena i genijem, dok drugi obicnim ludakom.

Sve u svemu pogledajte ovaj jako neobican film o ljudskoj strasti koja nema granica.

Broken ship on the oceanMan and the shipKlaus KinskiKlaus Kinski and gramophone