Dvadeset je godina od nastanka izuzetnog filma DEVOJKA SA BISERNOM MINĐUŠOM, koji je nastao prema istoimenom bestseleru književnice Trejsi Ševalije.
Priča prati nastajanje jednog od najboljih ostvarenja čuvenog holandskog slikara Johanesa Vermera (Kolin Firt), izvrsno dočaravajući epohu 17. veka i slikarev odnos sa porodicom, modelima i bogatim naručiocima njegovih dela. U konkretnom slučaju nastanka slike pod nazivom ”Devojka sa bisernom minđušom”, Vermer je bio inspirisan jednom od svojih sluškinja, stidljivom lepoticom Grit (Skarlet Johanson), koja će u slikarevoj porodici doživeti i ushićenja i poniženja. Ovo prvo biće vezano za Gritino strahopoštovanje i nepatvoreno uživanje u umetnosti koje je karakteristično za ljude iz naroda, koji duboko i iskreno doživaljavaju estetiku, bez predrasuda i stručnih analiza ili upitnog divljenja blaziranih, dobrostojećih kupaca. Što se tiče poniženja, ona su stizala iz Vermerovog okruženja, od njegove žene, dece i tašte, koji su svoju krutost i netrpeljivost prema lepotici pokazivali od kada im je prvi put prekoračila prag kuće.
Odlično je oslikan odnos tadašnjeg plemstva, arogantnog i beskrupuloznog, koje je svoj doživljaj estetike upražnjavalo po sistemu ako ne možeš da kupiš onda otmi na silu ili tome slično. Takve karakteristike nosi plemić Van Rejven (Tom Vilkinson), najčešći kupac Vermerovih slika, koji podjednako uživa u platnima koliko i u mladim lepoticama, pa mu tako za oko zapada i Grit.
Što se samog odnosa velikog slikara i njegovog modela tiče, on je konstantno na ivici platonskog i putenog i Veberova režija njihovog kompleksnog odnosa, uz pomoć izvanredno upečatljivih glumaca, diskretnog Kolina Firta i lomljive i zbunjene Skarlet Johanson, dostiže vrhunce unutar filmske celine.
Generalno, ovoj romantičnoj drami, uz glumačku igru i režiju, pravi pečat daje fotografija. Za nju je bio zadužen portugalski majstor Eduardo Sera, snimatelj sa posebnim nervom za briljantno oslikavanje kostimiranih priča iz epohe, ali i saradnik Patrisa Lekonta, Kloda Šabrola, Majkla Vinterbotoma, Jana Softlija. Njegova kamera je isto što i Vermerova kičica, pa je gotovo svaki kadar i sam nalik slikarskim delima holandskih umetnika.
Filmovi poput DEVOJKE SA BISERNOM MINĐUŠOM predstavljaju vrhunsku gozbu za filmofile i širu publiku, jer je u pitanju redak slučaj da je ekran u sat i po vremena ispunjen prevashodno lepotom.