Il Postino – Neobicna prica o prijateljstvu, ljubavi i metaforama.

Imao sam priliku da upoznam jednog veoma zanimljivog coveka, pre nekoliko godina u Kustendorfu. Pricao je kako je snimio jedan od svojih najboljih filmova. Njegovo ime je Michael Redford, a ime filma je Il Postino. Ukazivao je na jednog genija, Massimo Troisi-ja. Film je snimljen deset godina posle njegovog veoma cenjenog filma “1984” po romanu Dzordz Orvela.

Il Postino (Postar) je bezvremenska priča o prijateljstvu, poeziji i ljubavi, smeštena u veoma slabo naseljenom ostrvu, malo mesto koje je trebalo biti privremeni dom cuvenog pesnika Pabla Nerude, koji je bio prognan van svoje domovine u to vreme.  Prica je krajnje jednostavna, Mario Ruoppolo (Massimo Troisi) je siromašan čovek bez posla. On slucajno pronalazi upražnjeno radno mesto za poštara. Plata je veoma mala ali on pristaje i tako postaje privremeni postar. Njegov zadatak je da nosi postu samo jednom coveku na ostrvu. On uskoro upoznaje tog coveka koji ostavlja jak utisak na njega i u potpunosti menja njegov zivot.

Mario zeli da postane pesnik i u tome mu pomaze Pablo Neruda. Il Postino Massimo TroisiPablo Neruda je poznati čileanski pesnik koji je 1971. godine dobio Nobelovu nagradu za knjizevnost. Kolumbijski romanopisac Gabriel García Márquez nazvao ga je “najveći pesnik 20. veka na bilo kojem jeziku.” Neruda je uvek pisao sa zelenim mastilom, boja koja je predstavljala “nadu”.

Postoje mnoge interesantne stvari u vezi sa ovim filmom. Pored brilijantne glume Masimo Troisija i odlicne kinematografije Franca di Giacoma, film se odlikuje odlicnom atmosferom.

Massimo je veoma zeleo da uradi ovaj film, iako je stalno dobijao upozorenja od njegovog lekara da je njegovo zdrastveno stanje veoma lose i ne bi trebao toliko da se umara. Ali on se nije obazirao na to. Toliko je dobro odglumio ulogu “Mario Ruoppola “, da se pitamo da li je uopste i glumio ili jednostavno bio ono sto jeste? Njegovo stanje se pogorsavalo iz dana u dan, tako da su svakog dana sa njim mogli da rade maksimum sat vremena, tako da je vecina scena snimljena, bez ponavljanja i iz prvog pokusaja. Raspored snimanja je isto bio prilagodjen njemu. Troisi je cak odlozio operaciju srca, koja je hitno trebala da bude uradjena, da bi zavrsio film i da ne bi prekidao snimanje. Nakon zadnjeg dana snimanja i poslednje scene, Massimo Troisi se srusio i umro od posledica srcanog napada.U modernom i sadasnjem filmu, takvi glumci vise ne postoje…

Strast za izgovorene reci, metafore, citati, parafraze, plima i oseka rime, lepota okeana, velika zrtva velikog umetnika; predstavljam vam jednostavnu pricu o prijateljstvu, Massima Troisija sa Majkl Redfordom.