Lili Horvat je nova autorska uzdanica mađarskog filma (debitovala ostvarenjem DETE SREDE, 2015), koja se svojim senzibilitetom i odlikom da ume da oneobičava, romantizuje i čini uzbudljivo tajanstvenim svet koji ide potpuno u drugom pravcu (ka licemerju, banalnosti i vulgarnosti), približava danas vodećoj rediteljki ove kinematografije, Ildiko Enjedi.
Sve navedeno Horvat superiorno i sa puno stila demonstrira u svom drugom celovečernjem ostvarenju PRIPREME ZA ZAJEDNIČKI ŽIVOT NA NEODREĐENO VREME, koje je naišlo na sjajan prijem na brojnim festivalima, a prelepa Nataša Štork višestruko nagrađivana za svoj misteriozni obol koji je udahnula harizmatičnom neurohirurgu Marti Vizi, ženi koja se u svojoj četrdesetoj godini konačno bezglavo zaljubi u svog kolegu Janoša Drekslera (Viktor Bodo).
Gotovo sve je protiv ovog naprasnog buđenja ljubavnih struja u Marti: trka za karijerom, unapređenje na stručnim seminarima (fatalni pogledi koji će u njoj izazvati buru ljubavnih emocija dogodiće se na usavršavanju u Bostonu), naturalistički i napeti prizori operacija koji su teški i pomalo zastrašujući za gledaoca, dokazivanje iskusnijim kolegama koje vode glavnu reč i borba za status u prestižnoj budimpeštanskoj bolnici. Međutim, Marta je usamljena žena kojoj je neko konačno potreban, a njen izbor pada na Janoša Drekslera. Iako je sve vreme zaljubljena do ušiju, nekako uspeva da obavlja svoj posao i teške operacije profesionalno i sa puno uspeha. I kako to obično biva, kad se ona zainteresuje za nekog i kad to krene u pravcu veze, odjednom se pojavi još neko strašno zainteresovan da sa njom bude intiman, a to je, u ovom slučaju, sin njenog pacijenta, momak koji je tek započeo medicinske studije. Marta je često zamišljena i zapitana i za sopstveno mentalno zdravlje, što rešava uz pomoć psihijatra. Najviše će je zbuniti što je počela da sumnja u svoju memoriju, uz pitanje da li je ona uopšte zajubljena u stvarnu osobu ili zbog silne usamljenosti i želje da na pragu srednjih godina konačno pronađe svoju srodnu dušu, počinje da umišlja stvari (trebalo je za mesec dana od kongresa u Americi da se susretnu na Mostu slobode u Budimpešti, ali se on ne pojavljuje). Ipak kasnije ipak dolazi do spoja sa Drekslerom, koji je stvaran i jako i sam zainteresovan za ženu koja ga voli. Uskoro će početi da se spremaju za zajednički život, iako je on već otac dve ćerke…
Lili Horvat, poput Kješlovskog u filmovima sa Iren Žakob i Žilijet Binoš, osim što istražuje delikatni unutrašnji kosmos svoje junakinje, koja je zadržala neki aristokratski romantičarski osećaj da će joj se dogoditi nestvarna i luda ljubav u posebnim okolnostima, pomalo tajnovita kao kontra zbrci i konfuziji brzine savremenog života, pomalo fatumska, uz intuitivne i metafizičke titraje. Horvat je Martu, uz nesebičnu podršku osvežavajuće fizionomije Nataše Štork, koja spaja nešto od retro šika i lepote savremene, urbane žene, i glumom iznutra, učinila harizmatičnom, uz mešavinu tuge, duge apstinencije i ljubavi gladnog srca, ali i borca, talentovanog neurohirurga, briljantno obrazovanog i spremnog na podvige u svojoj branši.
Film PRIPREME ZA ZAJEDNIČKI ŽIVOT NA NEODREĐENO VREME osvojio je nagrade u Antaliji, Čikagu, Filadelfiji, Valjadolidu (Nagrada ”Pilar Miro”), i one su uglavnom završavale u rukama Lili Horvat i Nataše Štork. Film je bio i nacionalni kandidat Mađarske za Oskara. Prikazan je u programu ovogodišnjeg Festa.