Originalni naziv filma iz 1984. godine je “My iz dzhaza” što znači “Mi iz džeza” ili u bukvalnom prevodu “Mi smo iz džeza”. Engleski prevod glasi “Jazzman” dok ovaj film možete naći i pod srpskim prevodom “Mi sviramo džez”. Kao što možete zaključiti iz priloženog, film prati ljude koji sviraju džez. U fokusu je jedan bend. Ovo bi bila još jedna interesantna priča o džezu da nije drugih zanimljivih okolnosti u kojima se ovaj bend stvara i posle funkcioniše. Radnja se odvija u Rusiji, u vremenu kada je bilo koja tvorevina zapadne, a naročito američke kulture, bila strogo zabranjena.

Radnja počinje tako što se izbacuje student iz muzičke škole zbog njegove neizmerne ljubavi prema muzici, konkretno džezu. U to vreme ovaj muzički pravac se mnogo povezivao sa američkom kulturom i američkim kapitalizmom koji nije bio poželjan nigde u Rusiji. Ne dugo zatim, Konstantin (Kostja) objavljuje oglas u kome traži jos dva, tri muzičara da bi oformio svoj diksilend bend. Dva ulična muzicara, koji jedva uspevaju da zarade novac svirajući na ulicama, se prijavljuju. Nekoliko dana kasnije, upoznaju bivšeg vojnika u zatvoru, koji usput zna da svira saksofon, i tako oformljuju bend, i tako kreće njihova potraga za uspehom, priznanjem i slavom.

Jazz bend film-r100

Ono sto je jako interesantno u ovom filmu, to je da se džez razvija paralelno sa razvitkom ličnosti koje učestvuju u njegovom stvaranju. Oni improvizuju i u muzici i u životu da bi stvorili svoj pravac, da bi pronašli sebe i upoznali prijatelje pored. Sećanja koja ostaju i koja se kasnije prepričavaju i modifikuju, većinom su ona koja nastaju pod teškim okolnostima, pod naporom, fizickim i umnim, koja dovode do razvitka duha. Borba znaci živeti, osećati se živim. Potreba za polu-poznatom potragom, potraga za idejama. Ono vreme, izmedju “Nemate nikakve šanse” i “Znali smo da ste najbolji” je jedino vreme koje se računa. I upravo to vreme, je vreme u kojem ćete upoznati prave prijatelje. I naravno uživati u džezu.

“Mi iz džeza” je zanimljiv film sa odličnom fotografijom i kadriranjem. Suptilan mjuzikl koji prati četiri veoma harizmatične osobe u svojim zajedničkim pustolovinama. Priča o muzici i neobičnom prijateljstvu. Jako zanimljive slike o džezu sa istočne strane.

Karen Šahnazarov potpisuje režiju, dok su glavne uloge dodeljene jako talentovanim glumcima: Igor Skljar, Aleksandar Pankratov Čorni, Nikolaj Averuškin i Pjotr Ščerbakov.