Ovo je jedan od najjačih predstavnika američkog B filma iz prve polovine 80-ih, esktremno nasilan, kao produžena ruka Novog Holivuda koji je i sam garniture tzv B. reditelja i potpisnika televizijskih formata praktično inaugurisao u prvu ligu stvaralaca.
Marka L. Lestera sam zavoleo nakon njegovog ostvarenja KASKADERI ( sa plejadom iz B glumačke postave u kojoj su Robert Forster, Rej Šarki, Fiona Luis, Malači Tron). U našim bioskopima je lepo prošao i njegov ROLLER BOOGIE (sa distributerskim nazivom LJUBAV NA ROLŠUAMA). Lester je ranije već napakovao u svoju filmografiju naslove ČELIČNA ARENA, TRUCK STOP WOMEN, LUDILO BELE KUĆE, BOBI DŽO I BEZAKONJE.
Ipak sa ostvarenjem GENERACIJA 1984 o nasilnoj i ispuštenoj školskoj omladini i žestokoj ”vaspitnoj” koju dobiju kao odgovor, reditelj je napravio snažan iskorak što mu je otvorilo mogućnost da radi filmove i sa zvezdama u nastavku karijere te zabeleži hitove na blagajnama (POTPALJIVAČICA, KOMANDOS).
Sećam se da sam zapazio mladog Perija Kinga pored Dona Strouda i Čarlsa Derninga u potcenjenom filmu Roberta Oldriča PO ZAKONU I PENDREKU (Choir Boys, 1977), a on se nešto kasnije našao u podeli Lesterovog ostvarenja i ponovo oduševio. King tumači nastavnika muzike Endija Norisa, koji dolazi u školu gde vladaju teror i bezakonje. Zatiče suludo iživljavanje nekoliko učenika koji uživaju u nasilju i upražnjavanju najodvratnijih nagona koji im se čine zabavnim. Sve će uskoro spram mladih nasilnika da se razjasni Endiju, koji se u nekom trenutku začudi kada vidi kolegu Korigana (Rodi Mekdauel) kako nosi pištolj na nastavu.
Bandu koja hara po školi i kraju predvodi Piter Stegman (savršeno dijabolično izdanje Timotija Van Patena), koji u svom imidžu vođe delom ima odlike kultnih i mitskih heroja, ali zlo ipak dominira njegovim bićem jer mu se demonsko više dopada i podiže mu adrenalin. Lester vešto gradira zlo koje kreće od navodnih sitnica da bi ubrzo nabujalo i kulminiralo eksplozijom nasilja. Kako ono buja, raste i saspens koji Lester gradi kroz iritiranje i potenciranje gneva u publici, čije se grudi nadimaju i koja se nada katarzičnom odušku i konačnoj reakciji Endija Norisa. Od nekoliko sitnih pakosti preko silovanja i zlostavljanja nastavnikove žene (Meri Lin Ros), zlo se ozbiljno i veoma konkretno manifestuje u praksi. Stegman pumpa svoj ego ludačkim i bolesnim činovima i nadimajući se od moći, koja se hrani strahom okoline i potčinjavanjem ostalih članova, usput gradi čitavu naopaku filozofiju, prosipajući pred Norisom tirade tipa: ”Ja sam budućnost, a život je bol. To ćeš ubrzo videti”. Uskoro banda i njen vođa dobijaju adekvatan odgovor. Nastavnik će im servirati osvetničku muziku pakla.
Film GENERACIJA 1984, koji referira na neka bitna ostvarenja kao što su DŽUNGLA NA ŠKOLSKOJ TABLI Ričarda Bruksa (roman Evana Hantera je bio osnova i za Lesterov film), GOSPODINU S LJUBAVLJU Džejmsa Klavela, ISPIT SAVESTI Pitera Glenvila, INCIDENT Larija Pirsa, PAKLENA POMORANDŽA Stenlija Kjubrika, PSI OD SLAME Sema Pekinpoa, NEMIRNA NEDELJA Džona Trenta, RATNICI PODZEMLJA Voltera Hila, snimljen je 1982, a svoju radnju je, blago futuristički, pomerio na 1984. godinu, zabeleživši još jednu pop-kulturnu odnosno književnu referencu vezanu za Džordža Orvela, ali sa tom distopijom nema mnogo dodirnih tačaka.
Na FEST-u 1983. film je prikazan u Domu sindikata i nalazio se među najviše pominjanim ostvarenjima kod festivalske publike, jer je pojedinim prizorima šokirao baš kao i ovi njegovi prethodnici. Osim Timotija Van Patena, primećeni su i afirmisali se Majkl Džej Foks, Liza Langloa, Stefan Arngrim.
Film je najpre prikazan u SAD od 12. avgusta 1982, da bi u Kanadi startovao tek 3. juna 1983. Film je bio zabranjivan u nekim zemljama, a uslov da u pojedinim bude pušten bilo je rezanje scena nasilja. Vremenom dobio je priznanja od filmofila, gomilao izdanja u raznim formatima i počesto je citiran.