Nepresušni i dominantni kvalitet američke kinematografije 70-ih godina, u znaku pojačane violencije, potpune ignorancije političke korektnosti, ljudskih i inih prava, usavršenih narativnih i stilskih mehanizama, koji su generalno pojačali intenzitet i zanimljivost žanrovskih aduta, te profilisanje novih i inventivnih kreativnih snaga na polju scenarija i režije, sve je to doprinelo bujajućem visokom standardu filmova tog vremena.
Nastao po scenariju nadolazeće scenarističke (kasnije i rediteljske) zvezde, Voltera Hila, film BEKSTVO Sema Pekinpoa jedan je od bisera, koji vam svojim posebnim sjajem zapadne za oko u obilju blistavih dometa tog vremena. Pekinpo je u prvoj polovini 70-ih radio pojednako revnosno i iscrpljujuće kako je rušio i bušio boce alkohola, ali finalni rezultati su bili uvek intrigantni, ako ne i redovno komercijalno uspešni. Jedva da je do slabije, ali ne i skroz nezanimljive ELITE UBICA (1975), imao loš film (pre bi se reklo da je kult sustizao kult), a opuštena saradnja iz elegičnog i nepretencioznog ostvarenja JUNIOR BONNER (1972), gde je radio sa Stivom Mekvinom, najavila je novi dil, koji će obojici vratiti samopouzdanje. Na 3,3 uložena miliona, došla je zarada od blizu 37 milona dolara. Nisu svi prepoznali u vreme izlaska BEKSTVA visoke vrednosti i atraktivnost ove akcione žanrovske poslastice. Ovo je suštinski buddy buddy recept, s tim što je partner sada partnerka, podjednako revnosna poput prekaljenog kompanjona. Zatvorenik Dok Mekoj aranžmanski pušten uz intervenciju uticajnog Džeka Bejnona (sedamdesetih izdašno korišćeni i zahvalan glumac Ben Džonson, koji je stigao da pruži doprinos u filmovima nadolazećih junoša iz Novog Holivuda i veteranima koji su se bavili umirućim vesternom i da se nametne kao prekaljena ikona B filma), uz moralno sumnjive dogovore njegove saputnice Karol, što nagriza gotovo sve vreme njihov partnerski i emotivni odnos. Iako nastoji da izgleda čvršća nego što jeste, ponekad je istinski sluđena kriminalnim aktivnostima svog Doka i opasnostima koje im non-stop vise za vratom nakon što donedavni zatvorenik opljačka banku za iznos od 500.000 dolara (mada mediji i bankarski kao i policijski izvori govore o iznosu od 750 hiljada, ali to je samo deo mutljavine Bejnona i njegovog brata, vlasnika banke, sa kojim je u sukobu).
Pekinpo nastavlja sa specifičnom i intenzivnom montažom, seckanjem i kombinovanjem koji usložnjavaju, skraćuju ili produžavaju vreme (u akcionim prizorima), funkcionalno koristeći tehniku slow motiona na atraktivan način. BEKSTVO su mnogi poredili po scenama nasilja i kadrovima akcije sa revolucionarnim filmom BONI I KLAJD Artura Pena, između ostalog zato što harizmatični i privlačni luzeri s onu stranu zakona kao što su Dok i Karol Mekoj, poput Penovih proslavljenih gangstera, ulaze publici pod kožu kao “dobri kriminalci”, dok su im Bejnon i njegov najokoreliji “pas tragač”, Rudi Batler odvratni. Ovoga donosi fascinatni Al Letijeri u ulozi karijere.
Pola od zasluga za uspeh BEKSTVA jeste saradnja Hila i Pekinpoa, a druga slađa i eksponiranija strana ove akcione i adrenalinske poslastice jeste harizmatični par Stiv Mekvin/Ali Mekgrou. I danas, kada je preslatka Ali u pitanju, lebdi izvesna ambivalentnost u smislu kvaliteta njene igre ovde. Od prizora gde je jedva iznad dojma amaterske igre (rigidna kritičarka Polin Kejl se pitala svojevremeno koja glumica je gora u čitavom nizu filmova gde su one samo ukras ili privezak mačo junaka, Kendis Bergen ili Ali Mekgrou) do nekih prizora gde vas i emocionalno žacne i preslatko srasta s nepokolebljivim i promućurnim Dokom. Možda najdivnije i najdirljivije to je u prizorima kada pobegnu u kamionu sa smećem, a na deponiji budu izbačeni i završe pri kraju uspešne misije sjedinjeni u zadnjem kraju prepolovljene “bube”.
Iako Dokovo nadgornjavanje sa policijom i Rudijem, koji ispada gotovo neuništiv, jeste odlično akciono štivo, među najbolje kadrove spada potera za torbom koju Kerol u međuvremenu izgubi na železničkoj stanici, lakoverno poverovavši u ljubaznost jednog picopevca, sitnog lopova koji ne zna koje se blago u torbi krije. Samo što bude saznao, Dok seda pored njega i sledi mu neočekivani fleš iz slatke jave u gorki, prisilni san. Epizoda Ričarda Brajta je za udžbenike.
BEKSTVO se i danas gleda sa zanimanjem, a usput je, pored inicijalnog komercijalnog uspeha zaradilo i poštovanje kritičara kroz vreme. Fanovi žanra ga ne zaobilaze na svojim listama akcionih krimića iz sedamdesetih, a ima stručnjaka koji ga proglašavaju i najboljim. Takođe, visoko je kotiran na listama filmova o pljački. Distributer za Jugoslaviju bili su Kinematografi iz Zagreba.