Pre nekoliko dana, slucajno sam uhvatio sebe da gledam jednu komediju cuvene americke b produkcije u kojoj glavnu ulogu zavodnika i scenariste glumi John Candy. U tom filmu on slucajno upada i ostaje zaglavljen u svojoj seriji, to jest svom scenariju i dobija jednu od uloga,  ali se stvarni komplikuju kad sazna da pored njega jos neko radi na pisanju scenarija na kojeg on ne moze da utice. Zatim nekoliko dana kasnije,  jedna od poznatijih komedija “The Stripes” je stigla na mom repertoaru za gledanje u kome i John glumi jednu od uloga.

Stripes je jos jedna solidna Americka komedija iz osamdesetih. U prevodu “Pruge” sto aludira na vojnicke ili zatvorske pruge. Rediteljska palica pripala je Ivan Reitman-u, koji se veoma dobro snalazi sa ovakvim filmovima. Najpoznatiji je po svom serijalu “Isterivaci Duhova”.

Film pocinje velikom filozofijom buntovnika i neradnika pod znacima navodnika “par cipela od 3 dolara i sjaj od 1000 dolara” (My philosophy: a hundred-dollar shine on a three-dollar pair of shoes)

Film je zamisljen kao parodija na ratne filmove. Glavni junak, John, koga je maestralno karakterisao Bil Marej, predtsavlja mladog coveka jedne izgubljene generacije u Americi. Odlucuje, da se zajedno sa svojim prijateljem koji je pacifista intelektualac Russell Ziskey, koga glumi Harold Ramis, pridruzi vojsci Sjedinjenih Americkih Drzava, i prodje takozvani osnovni trening “basic training” u trjanju od 6 meseci.

Film je jako interesantan u prve dve trecine, dok u zadnjoj biva pomalo nerealistican i ne toliko zabavan, problem koji je vidjen u mnogim klasicnim komedijama u Americi.