Da li ste nekad gledali indonežanski film? Verujem da većina nije, tako da bi Serbuan Maut (The Raid: Redemption) bio odličan za početak. U prevodu ‘Serbuan Maut’ znači ‘smrtna invazija’, što i jeste tema filma, racija elitne policijske jedinice na soliter u Džakarti koja je leglo kriminala. Ljubitelji brazilskog filma Tropa de Elite biće posebno zadovoljni jer Serbian Maut ima sličnu priču, ali opet originilanu i po stilu ima klasične odlike akcionih filmova dalekog istoka. Akcija traje kroz čitav film, nema previše dijaloga, pauza, razmišljanja i slično. Naoružani kriminalci naviru sa svih strana pa i nema vremena za odugovlačenje i opuštanje. Ali, daleko od toga da je priča nekompletna. Što se tiče same borbe između dve strane, film možemo podeliti na dva dela. Na početku je veliki broj aktera sa obe strane, ne štedi se na metkovima, ali ni na ljudskim životima. Vremenom je metkova sve manje pa se prelazi na borbu mačetama i pesnicama, pre svega ‘penkak silat’, tradicionalna indonežanska borilačka veština. Same scene borbe su veoma realistične, nekom mogu biti i mučne zbog brutalnog nasilja, ali niko nije dominantan i nepobediv, sve strane imaju podjednake gubitke. Većina gledalaca je navikla na holivudske borbe – tri udarca i kraj. Ovde ne, potreban je izuzetan napor savladati protivnika i pretrpeti posledice borbe, što ostavlja još bolji utisak.

Veliki broj scena ostavlja bez daha, puno detalja bez ponavljanja odaje utisak da je film pažljivo spreman i da je za snimanje istog uloženo dosta vremena i truda. Moderna, ali ne previše upadljiva elektronska muzika, za koju se pobrinuo Mike Shinoda ( Linkin Park ), savršeno se uklapa u atmosferu filma i daje mu poseban značaj.

Po internetu kruže glasine da bi film trebalo da dobije i holivudsku obradu, za koju ne verujem da bi mogla biti ni blizu originalu. Neke stvari jednostavno treba ostaviti onakve kakve jesu. S druge strane, iste te internet glasine poručuju da scenarista i režiser Gareth Evans planira snimanje nastavka filma.

Sve u svemu, preporuka ljubiteljima akcionih filmova i dokaz da dobra akcija ne mora da zavisi od holivudskih zvezda, miliona dolara i specijalnih efekata.

serbuan-maut-The_Raid_Redemption-serbuan-maut-The_Raid_Redemption-fight

Danilo Crnogorac