Trenutno smo 1938. godine u Portugalu. Pereira je covek, udovac, koji pise za jedan vazan novinski list u Lisabonu. On zivi u malom stanu koji je ujedno i njegova redakcija, zaokupljen knjigama i nostalgicnim mislima o svojoj mladosti. Pereira  je  opsednut fenomenom smrti. On je zaduzen za sekciju kulture, koju je zaduzio nakon sto je proveo vise od 30 godine pisuci u rubrikama hronike. U toku je civilni rat u Spaniji i oni koji su na stranu fasizma su trenutno na vlasti. Medjutim, Pereira ne obraca paznju na trenutnu politicku situaciju kao i na bilo sta sta oko njega. On je konacno dobio posao koji voli i maksimalno je predan i preokupljen time. U vecini slucajeva Pereira pise biografije poznatih pisaca ili prevodi francuske novele. Medjutim kad upozna dvoje mladih ljudi koji su spremni da zrtvuju svoj zivot i da se bore za ideale u koje veruju, Pereira ce se naci na  velikoj raskrsnici dosadasnjih puteva i puteva koji slede.

Originalan naziv filma je “Sostiene Pereira”. Ovaj film je jedan od poslednjih uloga velikog italijanskog glumca Marcella Mastroiannija. Ennio Morricone je pisao muziku za film zajedno sa Dulce Pontes, veoma poznatim fado pevacem u Portugaliji. Film je sniman u Lisabonu. Roberto Faenza je lepo upakovao atmosferu, i rezirao jako solidan film. On je 1965 diplomirao u Torinu, na specificnu katedru “Eksperimentalan centar kinematografije”. Glumi jos Daniel Auteuil. Mozemo reci da je ovo film u kojem participraju tri zemlje: Portugalija, Italija i Francuska.