On se budi u zatvorskoj ćeliji. Uz pomoc psihijatra, César pokušava da se seti svoje prošlosti, putujući kroz različite lejere realnosti.

Abre los ojos

Nije trebalo mnogo vremena, reditelju Cameron Crowe-u i ljudima iz producentske kuće Paramount Pictures, da uoče interesantnu i ambicioznu ideju španskog filma Open Your Eyes i da četiri godine kasnije snime mnogo poznatiji film široj publici, po nazivom Vanila sky. Ono što povezuje oba filma je glavna glumica Penélope Cruz i pisac scenarija Alejandro Amenábar

Film prati bogatog, harizmatičnog, samouverenog i pomalo razmaženog mladića, koji je nasledio bogatu kompaniju od svojih roditelja, i koji se trudi da što više uživa u životu bez mnogo komplikacija i radnih navika. Njegovi uspesi na ljubavnom planu se pretvaraju u svakodnevnu dosadnjikavu jednoličnost. U trenutku kada pronalazi pravu osobu i istinski se zaljubljuje, Cesar se budi u noćnoj mori, gde teško razlikuje san od jave.

film otvori oci

Cesar polako otkriva da oko sebe nema prijatelja, u putovanje samospoznaje kreće uz piramidu tragičnih dogadjaja. On polako gubi svoju karmu i upada u mračnu realnost uz izrazene depresivne halucinacije. Veliki bol koji proživljava istisnuo je otiske istine. Nemogućnost uspostavljanja celine stvara osećaj paranoičnosti. Tako Cesar postaje zarobljenik svoje svesti

Zanimljiv je brazilski prevod naslova Preso na EscuridãoImprisoned in the Darkness. Ovaj film definitivno spada u red boljih ostvarenja na Pirinejskom poluostrvu. Alejandro Amenábar, reditelj ovog filma, je poznat jos po sledećim naslovima: Thesis (1996), The Others (2001), The Sea Inside (2004), Agora (2009) i Regression (2015)

fotografija madjionicara i mimicara

Kao i životu, tako i snu, ponekad je teško rastumačiti osmehe