Na samom pocetku cu se ograditi od svih ocekivanih negativnih kritika potpuno svestan velikog broja nedostataka ovog filmskog projekta. Ne treba biti filmofil pa uociti neubedljivost u reziji, glumi, dijalozima, scenariju. Ali i pored toga postoje razlozi zasto ne treba biti prestrog prema “ZONI MRTVIH” uzimajuc u obzir njegov uticaj na moguci razvoj srpskog filma u buducnosti.

Kao prvo, ovaj film treba shvatiti kao entuzijasticki pokusaj unosenja neceg potpuno novog, konkretno zombi teme, u srpski film. S druge strane, obrasci za ovu vrstu filmova su ustanovljeni jos pre 40 godina nastankom Romerove antologijske “mrtvacke” trilogije i vremenom su postale zakonitosti u okviru kojih je ostalo malo prostora za neku vecu originalnost. Ove zakonitosti sada necemo specijalno pominjati. Prema tome ni od “ZONE MRTVIH” nije moglo da se ocekuje nesto specijalno osim da je u pitanju prvi srpski zombi film sto je vec uspeh po sebi. Takodje se ne moze reci da je “ZONA” bez sireg drustvenog angazmana samim tim sto je prica prostorno smestena u Pancevu, nasem najzagadjenijem gradu, isto kao sto je trzni centar pun zombija u “DAWN OF THE DEAD” predstavljao kritiku potrosackog drustva.

Dalje, zombi filmovi u zemljama sa razvijenom filmskom industrijom spadaju u niskobudzetna ostvarenja za koje je potrebno izdvojiti najmanje oko 500 000 $ tako da je u nasim uslovima ovo pravi producentski podvig. Takodje, jedan od zastitnih znakova zombi filmova je tres estetika koju kao takvu jedni gledaoci vole a drugi, jednostavno, ne. “ZONA” je ima u dovoljnoj meri da gledanje ucini jos zabavnijim. Sledeca bitna stvar su sminka i specijalni efekti i u ovom slucaju je taj deo posla odlicno odradjen. Jedna od zamerki koja se moze uputiti filmu su srpski glumci koji pricaju na losem engleskom ali i to mora da se shvati kao ustupak producentima.

Sve u svemu,”ZONA MRTVIH”,ovakva kakva je, mozda i reanimira srpski film koji se u poslednjih 10 godina hermetizovao po soliterima Novog Beograda u kojima se jalovo filosofira o zivotu uvek na isti nacin.