Na HRT 2 u četvrtak će se u terminu rezervisanom za hrvatske filmove u programu naći i film bosanskohercegovačko-hrvatsko-slovenačke koprodukcije NAŠA SVAKODNEVNA PRIČA u režiji Ines Tanović. To je debitantski celovečernji film rediteljke koja je 2019. predstavila svoju dramu SIN. Oba filma su predstavljena na Sarajevo Film Festivalu i veoma su nagrađivani širom sveta.
Precizno skenirani urušeni životi i sudbine ljudi, reflektovani kroz dramu opstanka jedne sarajevske porodice, dvadesetak godina od završetka rata, tema su ove bolne tranzicijske priče, emotivnih i tananih valera. Otac porodice, koga na poslu gaze novi vetrovi i naprasno involvirani bezočni kapitalizam, majka koja u brizi za decom i ophrvana svakodnevnom mukom oboli od raka, razvedeni sin koji se koprca u potrazi za nesigurnim poslovima i pokušava da pronađe novu ljubavnu sreću, ćerka koja negde u belom svetu zatrudni u vezi sa strancem. Egzistencijalne frustracije i muka svakodnevnog života dovode i do sukoba i međusobnog optuživanja, naročito na relaciji otac – sin, iako se čini da je svaki član ove porodice učinio najviše što je mogao u datim, nezahvalnim okolnostima gde se porodične i društvene vrednosti ruše kao kula od karata. Ali snaga i nada drame NAŠA SVAKODNEVNA PRIČA, u senzibilnoj postavci Ines Tanović, leži upravo u borbi aktera da budu zajedno, da ljubav i odanost prevladaju, da se isprse pred svim nevoljama koje dolaze spolja.
U jednom frizerskom salonu, gde se otac porodice (Emir Hadžihafizbegović) druži sa opuštenim i filozofski nastrojenim vlasnikom (fenomenalni Boro Stjepanović) i nekolicinom prijatelja, čuće se i konstatacija koliko se u ratu bolje živelo, što jasno govori kako su ogromne nade u boljitak i prosperitet nesrećnih ljudi duboko izneverene.
U rediteljskom stilu, pažljivom tretiranju svakog karaktera i rafiniranom pristupu naraciji, Ines Tanović prati onu plemenitu liniju BiH kinematografije od ŽENE S KRAJOLIKOM Ivice Matića, STRATEGIJE ŠVRAKE Zlatka Lavanića, OVO MALO DUŠE Ademira Kenovića do KOD AMIDŽE IDRIZA Pjera Žalice. Glumački dometi su veličanstveni. Emir Hadžihafizbegović, Uliks Fehmiu, Jasna Beri i Vedrana Seksan duboko promišljaju i snažnim kreacijama potkrepljuju svoje likove. Rekosmo, ima i sjajnih epizoda. O da, ova sarajevska svakodnevna priča je široko naša, i u Beogradu, Zagrebu, Skoplju…