Iako filmska godina još uveliko traje, može se reći da je “US” jedan od najbesmislenijih horora godine. Ponekad prevelike ambicije autora podstaknute velikim uspehom svog debitantskog filma iznedre podjednako krupnu glupost svojim drugim filmom. Postavlja se i pitanje kompetentnosti samog kritičarskog sajta Rotten Tomatoes, kao i kriterijuma, na osnovu kojih je ovo krajnje konfuzno ostvarenje, koje se dramaturški progresivno raspada u poslednje 2/3 filma, dobilo toliko visoke ocene!? Od zanimljive premise s početka filma, cela priča kasnije mutira u jednu “filosofsku” grotesku sa dosta loše umetnutog humora koji je ispod praga prosečnog gledaoca. Apsolutni glumački fijasko je ostavio iza sebe gabaritni crnac Vinston Djuk u ulozi oca porodice svojom toliko trapavom izvedbom da je veliko pitanje da li bi prošla na kastingu i za jedan blaxploitation film (scene u kojima dotični pušta neartikulisane krike su na nivou zabave za decu u nekom luna parku što dodatno degradira ionako lošu glumu). Oskarovka Lupita Njongo donekle i “pliva” u ovoj samoparodirajućoj kaši, ali toliko loš scenario na kraju ipak uspeva da “udavi” njen glumački trud i talenat. Reditelj Džordan Pili je svojim neuporedivo boljim i subverzivnim ostvarenjem, “Get Out”, uzburkao širi auditorijum prikazavši rasizam u formi efektne horor alegorije, dok se svojim drugim filmom  upustio u neke kompleksnije oblasti horor žanra kojima očigledno još uvek nije dorastao u tehničko strukturnom smislu. Možda će neko od gledalaca, u ovako loše napisanoj, režiranoj i većim delom problematično odglumljenoj priči, naći neku alegoriju i smisao, ali ostaje činjenica da je “US” na planu vizionarskih želja autora i opštih ambicija potpuno promašio metu.

Horor-film-us